söndag 11 maj 2008

Surprise!

Vi har förlovat oss :)
Igår var en helt fantastisk dag!
Först var vi iväg och köpte parasoll till uteplatsen, sen skulle vi på picknick.
Men innan picknicken var jag snurrig av all värme så jag la mig på soffan en stund för att vila lite innan vi skulle iväg.
Har åkt på någon influensa också med feber och ont i halsen så var helt slut.
Pete sa åt mig att sätta mig på uteplatsen under parasollet så skulle han fixa lite mellis eftersom vi inte ätit på jättelänge.
I alla fall sa jag neeeeej jag vill vara med dig, är ju helt snurrig och så ju.
Märkte att Peter blev irriterad för att han ville överraska mig med vad jag trodde skulle bli ett riktigt smarrigt mellanmål så jag gick ut och satte mig under parasollet och ut kommer han med 1 glas alkoholfritt Rosévin till mig och champagne till honom själv samt en avocado som han skurit i 2 delar men som sitter ihop.
Jaha tänkte jag, det var väl inget "jätteavancerat" mellanmål men ok.
Så tog jag avocadon, öppnade den för att ge ena halvan till Peter och i där ligger en rosa liten mojäng med något i.
Så jag tar upp den rosa lilla mojängen för att kika vad som är där i och då går Peter ner på knä och jag ser att det är en leksaksring i den rosa lilla grejjen.
Blir helt chockad men säger såklart ja och idag har vi varit och kollat på riktiga ringar :)
Frågade Peter om det inte var svårt att få tag i just en ring i en sån leksaksapparat
(sån som man stoppar pengar i och vrider alltså)
och han svarar:
Njaaae, jag har åtta studsbollar därinne oxå!
Hahaha, han e ju för söt min fästman :)

2 kommentarer:

JenJen sa...

Känner inte dig (hittade hit via fl) men måste ändå säga ett stort GRATTIS! Det är så underbart att bli friad till, dessutom på ett så finurligt vis :-)

Anonym sa...

Grattis till förlovningen, han va då verkligen påhittig om sättet. :)