söndag 12 oktober 2008

Att bli mamma....

Är det absolut bästa som hänt mig.
Men man förändras så otroligt mycket utan att man knappt hinner märka det.
Upptäckte det häromdagen när jag var inne på min gamla blogg:
http://www.lindaohlsson.blogspot.com/
Blev så förvånad över min reaktion!
Vem är den där tjejen?
Kändes inte alls som jag, och det känns som att det var så längesen.
Kanske har med alla hormoner att göra men jag känner just nu att jag inte vet vem jag är riktigt längre
förutom att jag är Emmas mamma.
Känns så konstigt, för det låter ju lite tråkigt MEN för första gången i mitt liv känns det som jag gör något riktigt värdefullt och som jag verkligen älskar.
Förut var jag en så sjukt ytlig människa, men det är jag inte längre. Inte alls!
Tror att det är för att jag fått vara med om det vackraste i världen, att ge liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda, vad hon är fin eran tjej!
Känner igen mig i det du skriver, precis allt förändrades när barnen kom. Är just nu mitt i en rekryteringsprocess och gjorde häromdagen ett omfattande personlighetstest. Det var enormt svårt att svara på frågorna för jag vet inte riktigt längre hur jag är i arbetsrelaterade situationer, ! Det enda jag vet är att jag har mognat rejält under de här tre åren. Jag upplever det som enbart positivt och jag känner att det ska bli spännande att upptäcka hur det påverkar mig i mitt arbete!
Kramar Hanna!

Anna sa...

Det är verkligen enormt och helt fantastiskt. Man hade verkligen ingen aning om hur det skulle bli men det blev verkligen tusen gånger bättre än man någonsin vågat hoppas. Min lilla Hedvig är två månader och de här två månaderna är utan tvekan de bästa i mitt liv. Att också få se min sambos ögon lysa när han tittar på henne är värt hur mycket som hellst. Så grattis till oss, vi som blivit föräldrar!
Anna