torsdag 9 juli 2009

Och så lite om mig :)

Har fått en del frågor om hur det gått för mig.
Jag trivs jättebra med att vara mamma!
Graviditeten var tuff men mysig ändå.
Jag gick upp 27 kg, från 55 till 82kg.
Det tog 9 månader att gå upp och 9 månader att gå ner.
Ingen större ansträngning krävdes, amningen gjorde sitt.
Minns att jag skrev att barnmorskan sa att jag skulle behöva gå upp ca 22 kg och jag tyckte hon va galen men hon hade ju rätt.
Idag väger jag 52 kg!
Får på mig mina jeans igen (strl 25) och häromdagen köpte jag ett par replay jeans i strl 24!!!!
Visserligen har jag lite mage kvar men annars är allt helt ok.
Hann jag bara träna skulle den nog försvinna den med :)

2 kommentarer:

Yohanna sa...

Du är JÄTTEFIN, Linda!!!! (jag bara undrar varför hon tyckte du skulle behöva gå upp just 22kg? hur vet man DET liksom?!) Verkligen!! Kul med uppdatering - både på dig å lilltjejen! Kul å se!!

Jennie och Norah sa...

Brukar kika in här lite då och då..Och måste bara få säga att visst är kvinnokroppen helt fantastisk!?Att man går upp så pass mkt(jag gick också upp 27 kg) och sen bara rasar det av utan att man gör något.Jag väger också mindre nu är vad jag gjorde innan och visst är man lite lös om magen,men om man hade orkat med lite träning så hade den ju också försvunnit :)

Sen måste jag även få säga att ni har en otroligt söt dotter!Och vad långt hår hon har fått.Tiden går fort,men det blir bara roligare och roligare,klyschigt men sant!

Kram från oss.