fredag 25 april 2008

Jag har kännt bebisens huvud!

Vecka 30
Imorse var Pete och jag hos barnmorskan.
Vi hade en vikarie idag för min vanliga hade semester.
Denna var inte så noggrann, hon tog bara blodtrycket, symfys fundus måttet och lyssnade på bebisens hjärtljud.
Jag frågade om vi inte skulle ta blodsocker och järnvärde men det behövdes inte för det var så bra förra gången.
Sen frågade jag om vi inte skulle väga mig och då sa hon att nej det behövs inte.
Hon tog symfys fundus måttet som var helt normalt liiiiite under genomsnittet men normalt eftersom jag legat under kurvan tidigare oxå.
Jag följer min kurva och det är viktigast :)
Okej, men så ville hon känna på magen.
Hoppsan, här var visst ett huvud säger hon.
Bebisen har lagt sig med huvudet neråt, känn här!
Så både Pete och jag fick känna, wiiiiiiiiih det är rätt stort alltså!

Blodtryck - 100/60
Symfys fundus mått - 27
Bebisens hjärtljud - 155

Snart måste jag få Pete att ta en ny bild på magen, ska försöka få det gjort nu i helgen :)

Inga kommentarer: