onsdag 18 juni 2008

Såhär ligger det till!

Bröllopet på Öland i helgen var jättefint och mysigt men herregud jag är sååå sliten sen dess. Orkar inte med att vara social så många timmar.

Jag är sååå förbannat trött nu.
När jag vaknar, hela dagen, hela kvällen och
JÄMT JÄMT JÄMT!
Det är tungt nu i slutet, den saken är klar.

Var hos barnmorskan, har dragit på mig massa vätska. Jobbigt men väldigt vanligt tydligen. Det positiva med det är att det försvinner när barnet är fött :)
Har gått up 17 KG!!!
HJÄÄÄÄÄÄLP!
Men som sagt, mkt vätska så ingen fara egentligen även om det känns läbbish.
Barnmorskan sa att f r o m Torsdagen den 19 juni är jag välkommen in & föda!
What????
Tydligen så räknas det som en normal graviditet om jag föder då!

Till mina ogravida vänner:
Ledsen!
Men jag orkar inte vara social med er nu!
Jag är höggravid och är absolut inte mig själv, hoppas ni förstår och respekterar det! Jag vill bara ta det lugnt, sova när jag känner för det.
Det enda jag tycker är roligt just nu är att prata bebis, graviditet och förlossning.
Och att shoppa till bebisen!
Allt annat går bort, finns ingen energi till annat, thats it!
Jag vill vara hemma och "BOA"!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är helt naturligt att känna så! Att bara vilja prata om bebisar, graviditeter och förlossningar kommer troligen också hänga med ett tag efter din bebis ankomst. Min dotter blir 6 månader i månadsskiftet och det är först nu som jag på riktigt kommit ur min ny mamma-bubbla.
Lycka till!

Jennie sa...

Guuuud vad jag känner igen mig 38 dagar kvar fr mig

Anonym sa...

Jättefin du var på bröllopet! Så håret är tillbaka? :-) Du är fin i båda. Ja då får vi väl se om vi ses på söndag eller inte. Hörs sen! Ha en jättemysig mmidsommar! Idster

Anonym sa...

Men åh vad snygg du var på bröllopet! Vilken fin klänning! Du passar jättebra som gravid:)

Jag känner igen det du skriver, man pallar faktiskt inte att vara social mot slutet, man går liksom in i sin egen bubbla och blir rätt ego. Men så får det vara, man blir sig själv sen igen som tur var:)

Kram på dig!

Anonym sa...

WOW så vacker du var på det fotot!!! Jag hade ju ingen aning om vilken resa du genomgått som börjar lida mot sitt slut!! GRATTIS gumman!! Du är fantastisk, detta kommer du klara galant..!! Ser fram emot att fortsätta läsa din blogg. Stor kram Yohanna.