måndag 14 juli 2008

+ 5

Japp, fortsätter plussa här.
Har gått med i "Övertidsklubben" i min ankomstgrupp.
Trodde jag aldrig att jag skulle behöva göra.
Igår hade jag riktigt mkt sammandragningar, en del var jag tvungen att andas igenom för de var så kraftiga.
Höll på så hela dagen och kom med mellan 25 och 50 minuters mellanrum.
Men inga värkar allstå, de ska ju göra ont.
Dessa är bara obehagliga.
Trodde återigen att det skulle starta inatt men tji fick jag.
Läste att genomsnittstiden för en förstföderska att gå över tiden är 8 dagar och att det är vanligare att man går över tiden när man väntar pojke.
Är så rastlös och allt är så "obekvämt".
Kan ju knappt ha mina mammakläder längre, topparna blir för korta för magen e så stor och jag VÄGRAR köpa nya mammakläder nu när jag går på lånad tid.
Jag får helt enkelt gå runt me mina korta toppar och så får magen sticka ut, inte mkt mer med det.
Men, en av de få glädjeämnen jag haft under graviditeten är ju att promenera MEN inga skor passar längre för mina fötter är ju så vätskefyllda.
Kan inte ens ha tofflor för foten går inte in. Suck!
Så detta börjar gå mig på nerverna nu, på riktigt!
Nästa gång jag skriver har jag förhoppningsvis BEBIS!!!

1 kommentar:

Jennie sa...

Herrejäklar stackars dig. jag e bara i v. 38+2 men börjar redan bli otålig...=)