onsdag 23 januari 2008

Im a freak!

Huuuah, åkt på magsjuka.
Fattade först inte utan trodde att det var graviditets illamåendet som hade blivit värre. Så jag tog ett bad för att försöka tänka på annat men då blev det värre så det hela slutade med att jag låg på badrumsgolvet och grät och skrek till stackars Peter som försökte trösta:
JAG ORKAR INTE MER NU, ÄR FÖRLOSSNINGEN VÄRRE ÄN DET HÄR SÅ SKITER JAG I DET HÄR NU!
Mmm måste säga att graviditeten är VERKLIGEN det stora testet för om mannen håller måttet. Man är inte sig själv och man går helt in i sitt nuvarande jag och graviditeten. Vet inte varför naturen bestämt det så, kanske för att man ska vara extra rädd om sig.
En sak är säker och det är att pappan till mitt kommande barn klarar testet galant.
Är sååå tacksam över det, han försöker verkligen hjälpa till med allt och se till att jag och bebis har det bra.
Han fixar frukost på sängen nästan varje morgon, går och handlar om jag vill ha nåt speciellt. Tar hand om det mesta i hushållsarbetet och HAN GNÄLLER INTE.
Jag är superduperimponerad och känner verkligen att han är mannen i mitt och bebisens liv. Bättre man kan man inte få :)
Han visar att han håller när det verkligen gäller och det känns ju bra eftersom vi har en tuff tid framför oss.
Utan honom och hans stöd hade jag nog varit en väldigt olycklig och ledsen gravid kvinna.
Jag känner mig ju inte direkt som världens bästa flickvän men VEM ORKAR DET?
Om man mått riktigt illa och inte kunnat äta mat på 4 månader utan mest fil varje dag, vem blir energirik och trevlig då? Det är nästintill omöjligt.
Titta bara på någon som fastat i typ 3 dagar hur energifattig och otrevlig den kan bli och så tänk då att du inte kan äta på 4 månader men du har en bebis i kroppen som tar näring i alla fall, oavsett om du äter eller inte.
Man blir ingen partypingla direkt utan mer ett outmättat monster.
Egentligen är jag inte otrevlig utan mest tråkig tror jag. Orkar inte göra så mkt men det ska väl bli bättre snart. Magsjukan har sugit musten ur mig totalt men jag har i alla fall fått sova en massa.
I alla fall, man är INTE sig själv under graviditeten.
Hoppas att det vänder nu, man ska ju bli typ lyckligare then ever och få glansigt hår och fin hy från vecka 18 eller nåt. Hoppas hoppas!

Inga kommentarer: