onsdag 2 januari 2008

Ååååkej! (Magbild och VUL-bild V.11)

Vecka 14
Den lilla vilden beräknas ankomma 10 Juli 2008!

Bilden till vänster är från vecka 11 och JAAAA jag veeeeeeet att magen är stor.

Det blir så när man inte är så stor i sig självt lixom.

Någonstans måste det ju puta ;)

Första månaderna har varit omtumlande, har mått illa konstant från eftermiddagarna till jag går och lägger mig på kvällarna.

Huuuuah, har blivit lite av en vegetarian.
Om Peter steker mat hemma eller lagar tex köttfärssås så börjar jag störtböla helt plötsligt.
Helt sjukt, jag är ju inte ledsen men pang säger det och jag börjar gråta.
Nu är det liiiiiiite mer hanterbart men aptiten på mat är sååå långt borta.

Däremot funkar apelsiner, gröna äpplen, nyponsoppa, a-fil med flingor och vanlijglass alldeles utmärkt. Och risgrynsgröt, mackor med ost och övriga mjölkprodukter går oxå hem.
Är extremt trött men sover för taskigt för att kunna bli utvilad.
Precis i början av graviditeten hade jag frossa.
Jag frös hysteriskt mkt och hade huvudvärk och var sååå törstig hela tiden.

Men allt ska ju börja bli bättre nu när de första 3 månaderna har passerat så jag lever på hoppet :)

Produktionsnamnet på bebis = Mini
Här är första bilden på Mini från VUL i vecka 11.


Trodde stenhårt att det var en tjej tills vi gjorde VUL.



Den lille är tokvild, den boxades och sparkades och flög runt som en vilde så efter det tror Pete och jag att det är en kille. Bilden blev tyvärr inte så skarp eftersom Mini var i full rörelse hela tiden men lite ser man i alla fall :)

Jättehäftigt att se denna minimänniska.
Det är som en miniliten docka som ser ut som en människa fast såååååå liten och sååå söt.

Jag kommer uppdatera bloggen minst 1 gång i veckan så här kan ni följa min graviditet vecka för vecka fram till förlossningen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj! Jag tänkte just att en särskild blogg för din graviditet skulle vara passande. Det kan ju vara kul att ha sparat sen för din egen skull liksom. Så ni tror att det blir en pojke? Men av färgen att dömma på bloggen så har du kanske i tankarna ändå på en liten flicka ;-). Kramis