fredag 4 januari 2008

What to eat?

Ahh, den ständiga frågan!
Vill fortfarande inte äta ngn mat, allt är så förbannat vidrigt.
Igår lagade Pete färskpasta med kräftstjärtar som normalt sett är en av mina favoriträtter men NOOOOOOOOOOO!
Enligt "gravida Linda" så smakar kräftstjärtarna mint!
MINT LIKSOM HALLÅÅÅÅ???
Sucks!
Och nu sitter jag åter och tänker så det knakar på vad jag kan äta till lunch.
Jag MÅSTE ju äta för att inte må illa dessutom så det här är mitt absolut största problem just nu, att hålla illamåendet i schack.
Det jobbiga är att om jag en dag mot alla förväntningar kan äta någon mat, så blir jag "immun" mot den sen och sen är det plötsligt med på listan över allt som jag inte kan äta.
Blir så less.
Barnmorskan råder mig att äta glass och visst, det slinker ner MEN man blir ju hungrig direkt igen. HELP ME SOMEBODY!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När det var som värst för mig så åt jag potatis som jag mosade med en neutral sås till. Typ brunsås eller gräddfilsås (smakar ju nästan fil/glass/mjölk) Till det vegetariska middagsbullar och sallad. Jag fick äta det här när allt annat var uteslutet och sen kunde jag gå över till rösti som jag värmde i ugnen. Potatis är lent och naturalt och det går inte att få avsmak av det på samma sätt som om man äter ex. ärtsoppa och sen åker det upp och ner i halsen hela dan :-/ .. håll ut. Potatisperioden går över på ett par veckor och det är lätt att äta, tugga och svälja utan större biverkningar.. men gott är det ju inte precis. Inget smakar ju gott iofs så det spelar ingen roll vad man äter, bara man får i sig någonting så man slipper må MER illa. Kram!!

Anonym sa...

Har du prövat åksjuke armbanden som de har på apoteket, de ska tydligen funka jätte bra just mot graviditets illamående... Värt att prova!!!