onsdag 20 februari 2008

+ 22kg rekommenderat!

Jisses alltså.
Barnmorskan sa att jag förmodligen behöver gå upp mellan 22-25kg under graviditeten pga av lågt BMI vid invägningen.
Jag tänkte att NOOOOOOO way hon måste ju va knäpp.
(Ska byta BM eftersom vi har dålig personkemi)
I alla fall hittade jag nu denna uträknaren och ta mig tusan rekommenderar den mig att gå upp 22kg. (totalt alltså, har ju redan gått upp 6kg).
http://www.niomanader.se/raknaUtVikt.asp
Men hallååååå, 16 kg upp från detta?
Alltså känner mig redan som en clown med dessa extrakilon!!!!!!
Hur ska detta gå?
Kommer få panik i sommar om jag ska väga 16kg till :/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle absolut byta bm ochså om vi inte kom överens, det är ju sjukt viktigt att man känner sig trygg med sin.
Grattis till din bebbe!!

Jennie sa...

Jag ville bara säga att jag följer din gravblogg ligger lite efter v. 20 nu skal på ul imorgon var så roligt att läsa om din tripp dit.

Katarina sa...

Hej Linda!
Jag heter Katarina och är Sussies kompis från Härnösand. Jag måste bara skriva till dig. Jag var ute och surfade på lite olika gravidsidor och klickade mig på måfå in på en sida som hade samlat ihop bloggar om graviditet. På måfå (igen) klickade jag på en blogg och kom till just din! Jag kände direkt igen dig från din andra hemsida samt bilder från Sussie. Lite skumt att jag klickade mig in just på din. Världen är liten!

Det var ett tag sedan nu och nu har jag tjuvkikat på din Big Belly blogg lite nu och då. Den är jättemysig!

Det är så att jag också har en växande mage med babyns ankomstdag 29 aug! Jag har precis börjat blogga (i hemlighet, har ej berättar för så många än) , här är adressen: http://bebisbloggen.blogspot.com/ Just nu har jag lagt in lite texter som jag skrivit tidigare under graviditeten.

Hoppas att allt är fint och att du och magen mår underbart!

Kram från Katarina