tisdag 26 februari 2008

Ny Barnmorska och Mödravård :)

Och jag är såååååååååå nöjd!
Ny fick jag äntligen boken "vänta barn" som syrran pratat om och som hon fått under hennes 3 graviditeter.
Hos förra barnmorska fick jag INGENTING! Bara en broschyr om att jag inte ska dricka alkohol, ingen info eller något.
Dessutom blandade hon ihop mina provsvar med en annans.
Aja, nu är jag i alla fall nöjd och känner mig glad och ser fram emot att bli mamma :)
Fick massa bra tips och så!
Mina prover var mkt bra:
Blodtryck - 90/50
(lite väl lågt, kan förklara min yrsel men barnmorskor ÄLSKAR låga blodtryck)
Blodsocker - 4,4
(Oxå lågt, normalt ska de ligga på runt 5,6 men oxå bättre för lågt än för högt)
Järnvärde - 125
(Mkt bra, behöver inte ta extra järntabletter)
Fick massa bra tips och känner mig nu puschad att vara "stark" inför förlossningen.
Så nu ska jag ut och börja promenera samt simma :)
Berättade om mitt superdåliga flås och att jag var orolig för hur dålig kondition jag fått.
NEEEEEJ sa barnmorskan, det där är inte din grundkondition, det är den ökade blodmängden i kroppen som gör att man blir anfådd och det känns som man har dålig kondition, heeelt normalt att känna så!
Puuuuh, det var skönt att höra :)
Over and Out!

1 kommentar:

Idha sa...

Skönt att värdena var bra! Det är inte ofta man gör sådan hälsocheckup annars så det kan vara bra att få en liten bekräftelse ibland. Skönt också att du fått en ny o bra barnmorska, kan tänka mig att det är extra viktigt som förstföderska och man är lite orolig och har frågor om det mesta. Kram min vän