onsdag 19 mars 2008

Bebisen - En akrobat?

Seriöst, om det stämmer att personligheten utvecklas redan i magen så är det en akrobat vi väntar. Den sparkar precis överallt!
Kullerbyttor och volter om vartannat. Helt Crazy!
Det gör lite ont faktiskt :/
I alla fall när den sparkar rakt på ngt organ...ajaj!
Om bebis får bestämma ska jag helst gå omkring heeeeeela tiden för då kan den relaxa lite när det gungar. Ingenting får vara stilla, så om jag inte rör mig måste bebis röra sig så det händer nåt. Annars blir den rastlös. Måste vara Peters egenskap den ärvt.
Det går inte att sitta eller ligga ner många sekunder.
Känns att bebis är större nu för det gör ondare me sparkarna, förut var de bara mysiga och kändes som små lätta puffar.
Nu sparkar den ena sekunden jättelångt ner för att i andra sekunden sparka en sisådär 6cm ovanför naveln.
Det måste nog vara så att det är en tillväxtfas på G just nu.
Har återigen "växtvärk" och är trött.
Fattar inte att bebis som nu är 32 cm lång ska bli runt
50cm lång och väga ca 3,5kg.
Hur ont kommer inte sparkarna göra då?
Imorgon bär det av till Öland, ska bli skönt även om bilresan kommer kännas som en evighet. Vi får nog stanna några ggr så jag får gå ut och röra mig lite emellanåt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi ja det låter som en mini-Peter (rastlös)! Men kanske också som en mini-Linda (du gillar ju att dansa). Ha så jättemysigt på Öland o ta det lugnt i trafiken! När ni kommer tillbaka till Sthlm är jag redan där (förhoppningsvis) :-)! Vet inte hur det ska gå när jag inte har några vinterkläder bara! Kram

Anonym sa...

Hamnade av någon anledning på din blogg och måste lägga in ett inlägg. EXAKT samma kravings som jag haft, Apelsiner, granny smith äpplen (så sura som möjligt) och blodgrape i mängder. Dock skiljer vår lakritssmak lite, jag måste ha de långa salta man köper bland lösgodiset =)
Hade samma kravings sist och då väntade jag en pojke precis som denne gång. Kram

Anonym sa...

Vilken otroligt gullig fot!!!
Kämpa på!
Kramar Hanna!