måndag 3 mars 2008

Konstig dröm igen!

Så då var det dags igen för en av mina sjuka graviditetsdrömmar.
Drömde att jag plötsligen fick lite värkar och åkte in till förlossningen.
I drömmen var jag i vecka 22 precis som nu alltså och jag var vettskrämd eftersom vattnet gått och jag visste att jag skulle föda alldeles för tidigt, Pete var utomlands och kunde inte följa med.
Det va fullt där jag skulle föda så jag fick gå ner till en annan avdelning och där var det massor av kvinnor som höll på föda,
t o m i korridorerna och det fanns typ 10 barnmorskor på 25 kvinnor.
Aja i alla fall så fanns det inga lediga förlossningssängar för mig så jag fick gå in i ett städskåp och föda min bebis som mirakulöst klarade sig men va såååååå liten.
Jag fick inte hjälp utav någon barnmorska för de va så stressade så jag fixade själva förlossningen helt själv. I alla fall så efter födseln sprang jag runt och försökte få tag i en barnmorska för jag visste att bebis inte skulle klara sig om vi inte fick akut hjälp eftersom hon fötts så tidigt. Så jag försökte haffa en stressad barnmorska och visade upp min lilla lilla bebis och sa att nu måste vi ju sätta henne i kuvös eller vad det heter, jag födde henne precis och var bara i vecka 22.
Hon tittar argt på mig och fräser:
-MEN VA TUSAN ÄR PROBLEMET? SER DU INTE ATT VI HAR MASSA KOMPLICERADE FÖRLOSSNINGAR HÄR,
DIN BEBIS ÄR JU REDAN UTE!!!!
Sen vände hon ilskt på klacken och gick.
Jag försökte diskutera lite med andra nyförlösta kvinnor om vad jag skulle göra eftersom jag inte fick hjälp. De sa då åt mig att du måste ju amma bebisen så den växer, den är ju så liten.
Så jag kämpade på och försökte amma men bebisen va ju såååååå liten så munnen nådde ju inte runt så det gick ju inte. Så jag lixom försökte droppa en droppe mjölk i taget och då började bebisen växa och växa så den blev lika stor som en 9 månaders bebis och vips kunde jag knalla hem med min bebis. Sen ringde jag Pete som va utomlands på kick off och berättade och han bara: Okej, men kan vi prata om det sen. Vi har så himla kul nu så jag ringer sen.
Haha, schyrre lixom!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Åååååh hi hi vilken skön dröm...lite otäck förstår jag men den fick ju ett väldigt lyckligt slut! Du fixade det juh! :). Förberedelserna för detta stora mirakel pågår på alla nivåer! Kram kram!

Anonym sa...

Hey babe! Jag förstår att du har en massa konstiga drömmar, jag drömmer om att jag ska flyga jätteofta nu när jag snart ska åka hem. Det blir väl så när man oroar sig och tänker mycket på något, då snurrar det till sig i drömmarna :-). Ha, ha häftigt med hicka, att man kan märka det på en sådan liten. Förresten, tydligen hade jag jättelånga och smala ben när jag föddes och det ser vi ju resultatet av idag ha ha, så hoppas inte på för mycket ;-). Hursomhelst så kommer ni få en jättefin bebbe, både mamma o pappa har ju bra gener ;-). Kramis