torsdag 27 mars 2008

BM besök!

Nu har jag varit på mödravården igen :)
Min barnmorska är verkligen underbar, blir så glad när jag varit där och känner mig stark.
Vi fick höra Minis hjärtljud för första gången, det va häftigt!
Först var det 158 slag i minuten och sen 152 slag i minuten :)
Det är helt normalt och bra att det ändrar sig lite så BM.
Mina värden var JÄTTEBRA!!! Stolt :)

Järnvärde - 132
Blodsocker - 4,2
Blodtryck - 110/60

Mycket tack vare att jag äter Mitt val kvinna samt dricker blutsaft.
OCH såklart för att min underbara man lagar näringsrik mat till mig varje dag!

BM mätte även Symfys-Fundus måttet som var 24 cm och PRECIS lagom för min vecka.
Jag följer kurvan som jag ska alltså :)
Var ju lite orolig för detta tidigare när jag försökte mäta själv och fick 17-18 cm i mått men livmodern var högre än jag trodde så allt var i sin ordning.

Nåt som inte är lika kul är att jag tror jag har bäckenuppluckring.
Tog upp att jag hade konstiga smärtor, typ knivhuggsliknande smärtor som kommer och går långt ner i magen.
När jag får det kan jag inte göra ngt alls utan bara stanna upp.
Känns som jag måste gå med benen väldigt tätt ihop när jag får så ont, ser nog lite roligt ut men kan nog också vara en förklaring till varför gravida får en lite pingvin liknande gångstil.
Obehagligt men man får väl ändå försöka förstå att det måste vidga sig och då gör det ont.

Jaja, bebis mår bra!!! Wiiiiih, det är viktigast av allt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis samma värden som mig :)